Deep Web Ne Zaman Kuruldu



Derin Web, Derin İnternet ya da Deep Web; İnternet'in çıktığı ilk tarihlerden bu yana arama motorlarının indexleyemediği verilerin bulunmuş olduğu bir ortam. İçeriğinde binlerce linkten oluşan bir ağ sistemi diyebiliriz. Arama linki verilmeyen veya arama motorları tarafında sonucu bulunmayan bütün siteler, Derin Ağ yani Deep Web'e dahildir.

İnternet sitelerinin çeşit faktörlerden dolayı görüntülenmesini istemeyebilir. Örneğin buna kütüphane arşivleri, özel şirket bilgileri gibi herkes tarafınca görülmesini istenmeyen linklerin indexlenmelerini istemediği aşikardır. 

Araştırmalarımız doğrultusunda 2001 yılında 7.5 petabayt büyüklüğünde bir verinin derin ağ üzerinde olduğu tahmin edilmekteydi. 2004 yılında yapılan araştırmayla bu sayının 300.000 'li seviyelere düşmüş olduğu ve son olarak ta yaklaşık 4 ay evvelinde anonymous tarafında saldırıya uğrayan ve hack yiyen Deep Web 8000 link ağına kadar düşüş yaşamıştır. 2001 yılından bu yana aktif olarak hizmet veren Deep Web günümüzde halen daha popülerliğini korumaya devam etmiş ve pek çok kişi tarafından takibine hala devam edilmektedir.

Deep Web ile ilgili merak etmiş olduğunuz tüm başlıkları sitemiz üzerinde arama yaparak bulabilir, merak ettiğiniz kısımları da SORU-SOR bölümü üzerinden bizlere ileterek bilgi sahibi olabilirsiniz.
Deep Web Ne Zaman Kuruldu Deep Web Ne Zaman Kuruldu Reviewed by Can GÜLDÜR on 4/02/2017 Rating: 5

8 yorum:

  1. Çoğu zaman merak ediyorum, girmek istiyorum o tor browserı indirip ne var ne yok bakmak istiyorum ama pc'mde bir antivirüs bile yokken bu kadar savunmasızken başıma neler gelir diye girmekten korkuyorum. Ama orada olanları çok merak ediyorum, işin kötü boyutu hep dillendiriliyor ama mükemmel bilgiler de mevcut olduğunu okudum. Mesela bir insan vücudunun 3 boyutlu çizimini bulmuş biri. Bu mükemmel ötesi bir paylaşım. Ama bu çizimi nasıl ve kimin yaptığını da ayrı merak ediyorum. Tanıtımlarınızı bilgilerinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. 7.5 petabayttan böylesine bir düşüş yaşaması cidden 2001'li yılları inceleme isteğimi arttırdı. O zamanlar deepweb vs. bilmediğim için konuya çok yabancıydım.

    YanıtlaSil
  3. Deep Weeb Her zaman merak ettiğim bir şeydi , ama bir türlü cesaret edip o browserı indirip bu derin aleme giremedim. Belki korkumdan belkide , ilgimi yeterince çekmediği için olabilir ama içimde bir ukte kaldı diyebilirim.

    YanıtlaSil
  4. 2001 kurulmuş. Bu güzel bilgi için sagolunç böle bilgimiz dışı bilgileri öğrenmek süper bişi sayenizde.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, yalın ve sade bir şekil de ancak fazlasıyla bilgi içerek bir yazı olarak paylaşılması bence hoş bir şey olmuş.

    Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.
    R10 - Asclepuis

    YanıtlaSil
  6. verdiğini tüm bilgiler açıklayıcı anlatımınıda güzel yapmışsınız tskler.

    YanıtlaSil