Şebboy - Gece Kokan Çiçek

Gece Kokan Çiçek - Şebboy
Bazen kendi kendime değişik araştırmalar yaparak kendimi eğlendirmekte olan birisiyim. Uykuyu çok sevdiğim için özellikle yaz zamanlarında havanın o muhteşem sıcaklığı ve nemle birleşmesinden sonra ee malum kilo etkisiyle birlikte yoğun bir şekilde terleyebiliyorum. Buda ister istemez odanın bir nevi kötü kokmasını ya da odanın havasının değişmesini sağlayabiliyor. Gel zaman git zaman diye diye bu konunun üstesinden nasıl gelebilirim diye düşünür oldum. Oda parfümlerinden tutun aklınıza gelebilecek her türlü yolu denedim sayılabilir ta ki o muhteşem doğa kaynağı ile tanışıncaya dek. Düşünsenize sabah kalkıyorsunuz, odanızda ağır bir ter kokusu, ya da değişik havasız bir ortam ile karşılaşıyorsunuz. İnsan ister istemez bu durumdan etkilenebiliyor. Ama bu tamamen istem dışı olan bir gerçek. Pek çok kişi bu durumdan rahatsız olabiliyor. İnternet üzerinde araştırma yaparsanız, ne demek istediğimi anlamış olacaksınız. Ya da böyle bir konudan rahatsız olan bir kişi bu yazımı okuyunca artık bu durumdan kurtulmanın ne kadar kolay olduğunu öğrenince bana teşekkür edebilecek. 

Zira ben günlük hayatım boyunca her sabah kalktığımda odamı havalandırır, gece terlemiş isem de çarşafından tutun, yastık kılıfları hatta yastığı bile değiştiren bir tip modeliyim diyebilirim. Ne denediysem o yoğun hava sıcaklığı ve nemli olduğu zamanlarda bir türlü sabah kalktığımda o durumu engelleyemediğimi sizlere belirtmek istiyorum. Bunun için neler denemedim desem daha doğru olacaktır. Oda parfümü denedim, lakin bir noktadan sonra insanı boğuyor ve rahatsız etmeye başlıyor. Tamam güzel kokmasına kokuyor fakat kanserojen madde saldığı için sağlık açısından pek de iyi bir durum değil. Geceleri yatarken camı, kapıyı, pencereyi açık tutarak yatmayı denedim, cıx yine durumu engellemedim. Tütsü dediler, onu da denedim bu sefer yanma korkusu yaşadığım için, içim el vermedi diyebilirim. Elektriğe takılı cihazlar aldım, odayı ferahlatan kokular salan ve zararlı olmayan kokular denedim yine de fayda bulamadım. Sonuç hep zarar, hep hüsran. 

Bir gün kız arkadaşımla sahilde yürürken, ona çiçek almak istedim. Kendisi çiçekleri çok sever. Ona çiçek baktığımız sırada değişik bir çiçek dikkatimi çekti. Evimin köşelerinde güzel duracağını hissettim bir an. Çiçekçiye bu çiçeğin adı nedir ablacım dediğimde bana şebboy dedi. Ne çiçeğidir bu ablacım dediği zaman gece kokan çiçek olduğunu söyledi. Hemen aklıma sabahları kalktığım zaman yaşadığım o sıkıntı geldi aklıma. Dedim bu çiçek sadece geceleri mi koku salıyor veya kokuyor dediğimde de evet demesi üzerine 2 tane farklı renklere sahip olan Şebboy aldım. Bir tanesini evimin koridoruna koydum, diğerini de deneme amaçlı yatak odama. Denemek için sabırsızlandığımı söylesem inanın beni o halde görseniz gecenin gelmesi için dua ettiğime bile tanıklık ederdiniz. Her neyse bir şekilde zaman akmış ve gece olmuştu. Uyumak için yatak odama gittiğimde beni harika bir koku bekliyordu. Hem odamın kokusu değişmiş, hem de o muhteşem çiçeği görüp enerjim yerine gelmişti diyebilirim. Kısacası o an mutlu oldum. Sabah kalktığımda da odanın o eski kokusu yerine harika bir koku ile yer değiştirmesine tanık olunca adeta dünyaların benim olduğumu size nasıl anlatsam azdır. Zira bu yazımı da okuduğunuz zaman ne kadar sevinçle yazdığımı anlayabileceksiniz. O gün sırf kız arkadaşıma çiçekleri çok sevdiği için çiçek almak adına yanaşmış olduğum tezgahtar teyzeye ne kadar çok teşekkür etsem emin olun azdır diyebilirim. Önlemini bir türlü alamadığım bu durumu tek bir kalemde yok eden, sürekli olarak kafamı meşgul eden konuyu kafamdan silip atması adına bana öneren bu çiçeğin adı Şebboy'muş. 

Adı kadar kendisi de ilginç bir çiçek. Daha sonra bu çiçeği derinden bir araştırma içerisine girdim. Karşıma ilk çıkan durum, pek çok kişi tarafından merak edilen bu çiçeğin sırrını öğrenmek. Gece kokan adı takılan Şebboy çiçeği günümüzde kim veya kimler tarafından bulunmuş ve tarihçesinde neler varmış en ince detayına kadar araştırmaya başladım. 

Şebboy Çiçeği Hakkında Bilgiler

Şebboy bitki çiçeği; Brassicaceae ailesinin bir üyesidir. Bu aile içerisinde yer alan tüm türlerin hepsi süs bitkisi olarak ifade edilir. Buradan anladığımız üzere Şebboy çiçeği de tamamen bir süs bitkisidir. Oldukça güzel bir kokuya sahip olan bu çiçek, Parfüm üretimlerinde oldukça önemli bir yere sahip diyebiliriz. Yaklaşık 2 yıllık bir ömre sahip olan bu çiçekler, Farsça dilinde gece kokusu anlamını taşımaktadır. Aşırı sıcakları pek fazla sevmeyen Şebboy çiçekleri, oldukça dayanıklı bir yapıya sahiptirler. Esintili ve güneş alan bir bahçe de genelde bulunmayı seven Şebboylar, kış dönemlerinde de dayanıklık göstererek, -20 ila -40 dereceye kadar kimi zaman dayanıklılıklarıyla adından söz ettirmeyi başarmış olan bitkilerden bir tanesidir. Güneşi çok seven, sıcak ortamlar üzerinde pek fazla kalmayı sevmeyen Şebboy çiçeklerini kesinlikle susuz bırakılmaya gelmemekte ve ihmal edilmemesi gerekir. 

Bu yazımı sizlerle paylaşmak istememi anladığınızı düşünüyor ve bu yazımı okuyan arkadaşlarımızın benim gibi sıkıntı yaşamamaları için yapması gerektiğini ifade etmek istiyorum. Bu yazımı paylaşarak pek çok kişinin bilgi sahibi olmasını sağlayabilir, hatta onlara da bu yazımı okutarak neler yapılması gerektiğini ifade edebilirsiniz. 




Şebboy - Gece Kokan Çiçek Şebboy - Gece Kokan Çiçek Reviewed by Can GÜLDÜR on 4/29/2017 Rating: 5

1 yorum:

  1. hemen bundan bır kac tane alacagım evımızde o kadar cok sıgara sınmıs kokular varkı bundan bence kurtulmanın bır yoluda bu gece kokan cıcekler..

    evden eve nakliyat
    evden eve nakliye

    YanıtlaSil